presentation

The 6th Public Elementary School for students with special needs and 4th Public Kindergarden for students with special needs are cooperating schools housed in commonly used building facilities and in Thessaloniki, Greece. Thessaloniki is a city of 1.5 million inhabitants with rich and glorious historical past. Our schools are located in the municipality of Pilea-Hortiatis. The elementary school is a small school with 22 students, between 7 and 15 years old. The kindergarden numbers 6 students, between 4 and 6 years old. Our schools provide educational services to students with physical and cognitive impairments. Our effort focuses on finally achieving their social inclusion, through improvement of their functionality, development of their communication skills and thus their self-esteem, and their being respected and embraced by their able-bodied peers.

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων 
 European electronic school twinning program
(e-twinning)
Το σχολείο μας συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων (e-twinning), με θέμα «Αποδοχή και σεβασμός της διαφορετικότητας», με δύο σχολεία της Ελλάδας (Νάουσα, Αθήνα) και ένα σχολείο της Κύπρου.
Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να δεχτούν και να σεβαστούν το «διαφορετικό» στους ανθρώπους, ώστε να ξεπεραστούν τα υπάρχοντα «τείχη» μεταξύ τους, ιδίως με τη μορφή των προκαταλήψεων. Επιπλέον να ενθαρρύνουμε τόσο τους μαθητές μας όσο και τους μαθητές των άλλων σχολείων να εκφραστούν δημιουργικά γράφοντας τη δική τους ιστορία. Το πρόγραμμα επιδιώκει να διδάξει στους μαθητές την αποδοχή, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας τους, επικοινωνώντας αποτελεσματικά μέσω των ΤΠΕ και να συνεργαστούν για τη δημιουργία μιας συλλογικής εργασίας.

In this project, our aim will be to make our students respect “different” people, to overcome existing walls between people, especially in the form of prejudices. We will encourage our students to express themselves in a creative way by writing their own story, drawing pictures and translating the story into two different European languages. The project seeks to teach students to accept the other, to develop the students’ written speech, enhance their creativity and fantasy, make them communicate effectively through ICT and cooperate in order to create collective work.