presentation

The 6th Public Elementary School for students with special needs and 4th Public Kindergarden for students with special needs are cooperating schools housed in commonly used building facilities and in Thessaloniki, Greece. Thessaloniki is a city of 1.5 million inhabitants with rich and glorious historical past. Our schools are located in the municipality of Pilea-Hortiatis. The elementary school is a small school with 22 students, between 7 and 15 years old. The kindergarden numbers 6 students, between 4 and 6 years old. Our schools provide educational services to students with physical and cognitive impairments. Our effort focuses on finally achieving their social inclusion, through improvement of their functionality, development of their communication skills and thus their self-esteem, and their being respected and embraced by their able-bodied peers.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015


Έτοιμη η παιδαγωγική μας ομάδα για τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα
Coaching in educational contexts to reduce early school leaving στην Μαδρίτη της Ισπανίας από 13-22 Απριλίου 2015

Γιατί το επιλέξαμε: Να αποκτήσουμε νέες πληροφορίες σχετικά με το άγχος και το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπ/κών και τους σωματικούς πόνους που σχετίζονται με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και τη διαχείρησή τους. Επιπρόσθετα να αναγνωρίσουμε και να διακρίνουμε καταστάσεις που συμβάλουν στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές και να εξερευνήσουμε βαθύτερα το φαινόμενο του εκφοβισμού. Αναμένουμε να εκπαιδευτούμε σε καινοτόμα εργαλεία και στρατηγικές για τη διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων και σκέψεων των μαθητών μας. Ελπίζουμε, επίσης, να βελτιώσουμε την καθημερινή επικοινωνία με τους μαθητές μας και να εξαλείψουμε  τυχόν επιθετικές συμπεριφορές.
Τι προσδοκούμε: Πρώτα απ' όλα, σκοπός μας είναι να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση για την αυτο-βελτίωσή μας. Στοχεύουμε επίσης να μειώσουμε το θυμό, το άγχος, την απογοήτευση ή/και το στρες των μαθητών μας. Επιπλέον, να μεταφέρουμε αυτή τη γνώση στους συναδέλφους μας (ενδοσχολική επιμόρφωση, συμμετοχή σε ημερίδες και συνέδρια) και στις οικογένειες των μαθητών μας που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους θέματα. Τέλος, να συμβάλουμε στην πρόληψη της σχολικής βίας.

Our pedagogic team is ready to participate in the program 
Coaching in educational contexts to reduce early school leaving”
in Madrid (April 13 – April 22)

Why we chose: A variety of reasons played an important role for our decision to attend this course. First and foremost, it is important for us to gain new information about anxiety, burnout syndrome, physical and emotional pain during the teaching procedure. As concerns the students, we could deal effectively with early school leaving and explore more deeply the phenomenon of bullying. We expect to learn about innovative strategies and be provided with essential tools so as to manage ours and our students’ negative emotions and thoughts. We also hope to be able to improve our daily relationship with the students and eliminate their potential aggressive behavior.
What we expect: Our purpose is first of all to use this knowledge for self-improvement. We also aim to reduce our students’ anger, anxiety, frustration and stress. Furthermore, we will transfer this knowledge to our colleagues, our students’ families and the staff of any General Elementary School which faces similar issues. Our final step would be also to contribute in preventing school dropping.